I cant seem to translate the french. but I have one of those from CarTool in Germany if any ones interested. Actually I have 2 one for the 4 cyl and one for the 6. The 6 cyl one ways 60 pounds without the box so not cheap to ship. In fact, not cheap to buy either!
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Voici l'outil que j'ai fabriqué vite fait pour la dépose des AAC en me servant pour l'idée sur celui de Bmw .
Here is the tool I made for quick removal of AAC for me the idea that of BMW.
Le principe , ouvrir les 12 soupapes en même temps , pour ce faire l'outil est fixé sur 4 visses de culasse , donc il faut une marge de minimum 1cm5 entre les appuis et les têtes de visses qui lors du serrage progressif ouvriront les soupapes , bien entendu il faut que les pistons soit suffisamment bas pour ne pas toucher et de la l'arbre a came pourras sortir sans effort et surtout sans dépose des basculeurs car les tiges de guidage sont prisonnière des visses de culasse rendant presque impossible toutes dépose sans cette outil en dehors de la dépose de la culasse avec remplacement du joint a la clef .
Pour ce qui est du serrage de cette outil c'est les arbres a came qui vous informerons si sa passe ou pas suivant leur ouverture respective.
Voila demain je poserais les cote si vous voulez le reproduire et l’améliorer .
Principle, open 12 valves at the same time to do the tool is mounted on 4 bolt screws, so you need a minimum 1cm5 margin between the support and the screw heads that during the progressive tightening valves open, course requires that the pistons is low enough to not touch and the camshaft can go out without effort and mostly without removing the rockers as the guide pins are captive screws of the cylinder head making it almost impossible without removing all the outside the tool removing the cylinder head gasket has the replacement key.
Regarding the tightening of this tool is the trees cam if you know the password or not according to their respective opening.
That tomorrow I would ask the shelf if you want to play and improve.